Dobierz olej!

  • pon.pt- 8:00-16:00

Krótki czas naprawy jest ważniejszy od kosztów, a na wybór warsztatu wyraźnie wpływają opinie rodziny lub znajomych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie producenta olejów silnikowych Mobil 1 wśród 4000 kierowców z Polski, Niemiec, Francji i Włoch*.

Badanie Mobil 1 nie potwierdza kryzysu zaufania do mechaników

 90% respondentów z Polski wie, dokąd należy udać się po fachową poradę. Około połowa kierowców z Polski wybiera warsztat samochodowy w ciągu 4 godzin, a co czwarty respondent nie poświęca na to więcej niż godziny. Ostrożniej w porównaniu do kierowców z innych krajów wydajemy pieniądze na serwis. W Niemczech 30% kierowców wybiera warsztat bez analizowania wydatków domowych i kosztów naprawy. Z kolei u nas tak zachowuje się tylko co dziesiąty kierowca.

Zaufanie do podstawa przy wyborze warsztatu

Mobil1 warsztat min

Zaufanie to podstawa przy wyborze warsztatu w każdym kraju. Jednak Polskę wyróżnia wysoka pozycja wyboru serwisu samochodowego z polecenia.

 Rekomendacja rodziny lub znajomych jest ważna dla 54% respondentów z Polski, w porównaniu do 49% kierowców z Niemiec, 37% z Francji i 35% z Włoch. Co zatem decyduje o ponownej wizycie w warsztacie według uczestników badania Mobil 1? We wszystkich krajach kierowcy najczęściej wskazywali na jakość serwisu (83,5%), ale w Polsce wyższe znaczenie miał również czas naprawy (66%), który okazał się ważniejszy nawet od kosztów usługi (63%). Dla kierowców z Polski duże znaczenie ma także fakt, czy warsztat używa produktów marek premium (34% w porównaniu do 31% we Włoszech, 19% we Francji oraz 16% w Niemczech).

 

Przed podróżą- kontrola techniczna samochodu

 

Podobieństwo w zachowaniu kierowców z różnych krajów widać natomiast w priorytetach towarzyszących wyjazdom rodzinnym. Bez względu na miejsce zamieszkania, najwięcej uwagi poświęcamy kontroli stanu technicznego samochodu – między innymi sprawdzamy poziom oleju i ciśnienie w oponach. Na drugim miejscu znalazło się planowanie trasy – w porównaniu z innymi krajami ta kwestia ma dla Polaków większe znaczenie. Przed wyjazdem w podróż trasę planuje 75% respondentów z Polski w porównaniu do 65% uczestników badania z Niemiec, 63% z Włoch oraz 61% z Francji.

Badanie Mobil 1 zostało przeprowadzone w ramach programu Mobil 1 Workshop, zrzeszającego warsztaty samochodowe z całej Europy. Więcej informacji o Programie u autoryzowanych dystrybutorów środków smarnych Mobil.

*Badanie 3GEM Research & Insights przeprowadzone w październiku 2017 na grupie 4000 kierowców z Polski (1000), Francji (1000), Niemiec (1000) i Włoch (1000).

Zobacz również:

Jak promować warsztat w mediach społecznościowych?

Oleje slinikowe Mobil

Od ponad 25 lat rozwijamy branżę olejów i smarów w Polsce. Posiadamy  pełen asortyment olejów i smarów marki Mobil dostępnych na rynku polskim.

Zapewniamy nie tylko oryginalne produkty oraz ich profesjonalny dobór, ale także specjalistyczną opiekę techniczną.

Czcesz być na bieżąco z promocjami?

MOBIPOL

ul. Jaworska 7-9,
53-612 Wrocław
Tel: 71 359 34 62

© Interclick