Narzędzie doboru oleju

Środki Smarne dla Lotnictwa

Najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa - oleje lotnicze i smary do silników lotniczych zapewniające niezawodność w ekstremalnych warunkach

distributor
  • Certyfikowana Jakość

    Aprobaty producentów samolotów

  • Ekstremalna Wytrzymałość

    Praca w niskich temperaturach

  • Wysoka Wydajność

    Stabilność w szerokim zakresie temperatur

  • Bezpieczeństwo Lotu

    Niezawodność krytycznych systemów

Wyzwania w Przemyśle Lotniczym

Ekstremalne warunki pracy płynów eksploatacyjnych

Lotnictwo wymaga specjalistycznych środków smarnych zdolnych do pracy w warunkach niedostępnych dla standardowych olejów. Silniki turbinowe, układy hydrauliczne i podwozie samolotu pracują w temperaturach od -60°C do +200°C, przy ogromnych obciążeniach i prędkościach.

Pięć krytycznych problemów dla olejów w lotnictwie:

Ekstremalne temperatury silników lotniczych

Ekstremalne temperatury silników lotniczych

Olej silnikowy musi zachować właściwości smarne zarówno podczas rozruchu w niskich temperaturach na dużych wysokościach, jak i przy pracy turbiny w wysokich temperaturach. Niewłaściwa lepkość prowadzi do awarii łożysk i uszkodzenia silnika.

Degradacja oleju turbinowego pod obciążeniem

Degradacja oleju turbinowego pod obciążeniem

Wysokie prędkości obrotowe turbin i ciągłe obciążenia powodują szybką degradację standardowych olejów. Produkty rozkładu tworzą osady blokujące kanały olejowe, co zagraża bezpieczeństwu lotu.

Korozja w systemach hydraulicznych samolotów

Korozja w systemach hydraulicznych samolotów

Płyny hydrauliczne narażone są na kontakt z wilgocią i solą morską. Rdza w układach sterowania może prowadzić do utraty kontroli nad samolotem, stanowiąc śmiertelne zagrożenie.

Awaria smarowania podwozia podczas lądowania

Awaria smarowania podwozia podczas lądowania

Smary lotnicze w łożyskach kół muszą wytrzymać ogromne obciążenia podczas startu i lądowania. Niewłaściwy smar prowadzi do przegrzania łożysk, blokady kół i utraty kontroli nad samolotem.

Zużycie elementów przekładni lotniczych

Zużycie elementów przekładni lotniczych

Przekładnie w systemach sterowania wymagają specjalnego smarowania przeciw zakleszczaniu. Brak odpowiedniego smaru może spowodować zablokowanie mechanizmów sterowania z katastrofalnymi skutkami.

Nasze Rozwiązania
Rodzaje olejów dla lotnictwa w naszej ofercie

  • Mobil Jet Oil II

    Syntetyczny olej do silników turbinowych

    Zastosowanie: Turbiny lotnicze, APU, silniki odrzutowe wszystkich typów

    Przemyśl: lotnictwo cywilne, wojskowe, śmigłowce

  • Oleje Hydrauliczne Lotnicze

    Specjalistyczne płyny do systemów sterowania

    Zastosowanie: Siłowniki, serwomechanizmy, układy hamulcowe samolotu

    Przemyśl: wszystkie typy statków powietrznych

  • Smary Lotnicze Premium

    Syntetyczne smary ogólnego zastosowania

    Zastosowanie: Łożyska podwozia, przeguby, prowadnice, mechanizmy sterowania

    Przemyśl: lotnictwo komercyjne, małe samoloty, lotniska

Potrzebujesz porady? Skontaktuj się z ekspertem!

Jak rozwiązujemy problemy branży?

  • Stabilność termiczna i oksydacyjna

    Oleje syntetyczne odporne na procesy utleniania w wysokich temperaturach

  • Ochrona przed korozją

    Inhibitory korozji chronią metalowe elementy przed wilgocią i solą

  • Szeroki zakres temperatur pracy

    Specjalne bazy zapewniają płynność od -60°C do +200°C

  • Wytrzymałość filmu smarnego

    Dodatki EP zapewniają smarowanie przy ekstremalnych obciążeniach

  • Kompatybilność materiałowa

    Formuły bezpieczne dla uszczelek i materiałów konstrukcyjnych

Dlaczego warto wybrać nasze oleje i smary dla lotnictwa?

  • Maksymalne Bezpieczeństwo

    Produkty spełniające najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa lotniczego

  • Aprobaty Producentów

    Certyfikaty wszystkich głównych producentów silników i samolotów

  • Wydajność i Niezawodność

    Przedłużone okresy między wymianami przy zachowaniu pełnej ochrony

  • Uniwersalność Zastosowań

    Jeden produkt do wielu aplikacji w ramach specyfikacji

  • Wsparcie Techniczne

    Eksperci doradzą optymalne rozwiązania dla Twojej floty

Nie wiesz, jaki środek smarny będzie najlepszy dla Twojej maszyny?
Skontaktuj się z naszym ekspertem! Chętnie pomożemy Ci dobrać idealne rozwiązanie.

Zastosowania:
Sprawdź swoją branżę

Nasze środki smarne dla lotnictwa zapewniają niezawodność w najbardziej wymagających aplikacjach.

  • Lotnictwo Cywilne i Linie Lotnicze

    Lotnictwo Cywilne i Linie Lotnicze

    Samoloty pasażerskie wymagają olejów spełniających rygorystyczne normy bezpieczeństwa. Mobil Jet Oil II i podobne produkty zapewniają niezawodną pracę silników turbinowych, minimalizując ryzyko awarii podczas lotu. Smary do podwozia gwarantują bezpieczne lądowania przy pełnym obciążeniu.

  • Lotnictwo Wojskowe i Obronne

    Lotnictwo Wojskowe i Obronne

    Myśliwce i śmigłowce bojowe pracują w ekstremalnych warunkach manewrowych. Specjalistyczne oleje do turbin lotniczych wytrzymują przeciążenia i nagłe zmiany temperatury. Płyny hydrauliczne zapewniają precyzyjne sterowanie przy dużych prędkościach.

  • Lotnictwo Ogólne i Małe Samoloty

    Lotnictwo Ogólne i Małe Samoloty

    Lotnicze silniki tłokowe oraz turbośmigłowe wymagają olejów wysokiej jakości. Oleje półsyntetyczne zapewniają ochronę podczas częstych startów i lądowań w zmiennych warunkach atmosferycznych.

  • Obsługa Lotniskowa i Serwis

    Obsługa Lotniskowa i Serwis

    Firmy obsługi naziemnej potrzebują smarów do konserwacji sprzętu lotniskowego. Środki smarne stosowane w lotnictwie muszą być kompatybilne z różnymi typami samolotów obsługiwanych na lotnisku.

  • Przemysł Kosmiczny

    Przemysł Kosmiczny

    Statki kosmiczne i satelity wymagają smarów pracujących w próżni i ekstremalnych temperaturach. Specjalne formulacje zapewniają smarowanie i uszczelnianie w warunkach przestrzeni kosmicznej.

  • Produkcja Lotnicza

    Produkcja Lotnicza

    Fabryki samolotów używają olejów przeznaczonych do konserwacji podczas montażu. Środki ochronne zapobiegają korozji elementów podczas transportu i składowania przed instalacją.

Potrzebujesz wsparcia w doborze oleju dla lotnictwa?

Nasi specjaliści pomogą dobrać odpowiednie oleje i smary do Twojej floty.

Trzy Kroki do Sukcesu

  • Analiza Wymagań

    Określamy typ silnika i warunki pracy

  • Dobór Produktów

    Rekomendujemy certyfikowane rozwiązania

  • Optymalizacja Kosztów

    Wydłużamy okresy między obsługami

Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ)

  • Oleje dla lotnictwa muszą pracować w znacznie szerszym zakresie temperatur i spełniać rygorystyczne specyfikacje. Zawierają specjalne dodatki zapewniające stabilność w niskich temperaturach i odporność na wysokie temperatury turbiny.

  • Mineralne i syntetyczne oleje lotnicze tej samej specyfikacji są teoretycznie kompatybilne, ale mieszanie nie jest zalecane. Każdy producent stosuje unikalne pakiety dodatków, których mieszanie może obniżyć wydajność.

  • Częstotliwość zależy od typu silnika i warunków eksploatacji. Oleje syntetyczne w turbinach mogą pracować 3000-5000 godzin, podczas gdy oleje do silników tłokowych wymagają wymiany co 50-100 godzin lotu.

  • Muszą posiadać aprobaty producentów kół i pracować w temperaturach od -54°C do +177°C.

  • Tak, płyny lotnicze muszą zachować właściwości w ekstremalnie niskich temperaturach i być odporne na pienienie. Wymagają także specjalnych dodatków przeciw korozji i zgodności z uszczelnieniami lotniczymi.

  • Środki smarne dla lotnictwa wymagają przechowywania w kontrolowanych warunkach - suche miejsce, temperatura 5-35°C, z dala od zanieczyszczeń. Należy przestrzegać dat ważności i rotacji magazynowej FIFO.

Potrzebujesz więcej wiedzy?
Odwiedź nasz poradnik, gdzie znajdziesz szczegółowe artykuły, wskazówki i studia przypadków.

Zapewnij bezpieczeństwo swojej floty już dziś

Nie ryzykuj bezpieczeństwa lotów stosując niewłaściwe środki smarne. Skontaktuj się z nami i odkryj, jak nasze certyfikowane oleje lotnicze mogą zwiększyć niezawodność i bezpieczeństwo Twoich operacji lotniczych.